Muž, který chtěl být šťastný

by - 17:00

"Život je stejně zvláštní, někdy mohou rozhodnutí o drobnostech mít tak nedozírné následky, že ovlivní běh celého vašeho života."



 Určitě i ženy chtějí být šťastné, ale dnešní článek bude o knížce, kterou se mi podařilo za poslední tři týdny (!!!) přečíst. Pozor, má celých sto padesát stran. Ano, věci do školy mě natolik zaměstnávají, že na čtení mám večer sotva sílu, takže čtu strašně pomalu, ale i tak jsem na sebe hrdá. Dokonce jsem si dala předcevzetí, vím, na ty je ještě brzy, ale já jsem si naplánovala, že se budu snažit číst každý den alespoň stránku či dvě. Moje čeština totiž dostává používáním cizích jazyků dost zabrat... Ale nyní k věci.

Jak již název napovídá, hlavním hrdinou je muž, který je na dovolené na Bali a jde za místním výhlášeným léčitelem. Ten jej důkladně prohmatá a nakonec mu určí překvapivou diagnózu - neštěstí. Tedy, že ten západní muž není šťastný. Co s tím? První schůzkou příběh nekončí, naopak začíná. Společně řeší, co dotyčnému schází a proč jsou jeho tělo a mysl v takovém stavu. Postupně probírají jednotlivé sféry života, problémy a kde je jejich původ. Dotyčný muž má plnit určité úkoly, pravidelně se schází a dovídá se zajímavé informace, tady máte malou ukázku, třeba Vás to naláká, hm?

"Právě když máme obavy z toho, že nás někdo odmítne, skutenčně k tomu dojde. Takový je mechanismus přesvědčení..."

"Ať chce člověk dosáhnout jakéhokoli stupně hmotného zajištění, jakmile jej dosáhne, chce víc. Je to ve skutečnosti začarovaný kruh."

"Úspěšný život je život prožitý v souladu s tím, co si sami přejeme, ve kterém jsme vždy jednali v duchu svých hodnot a vydali ze sebe v tom, čemu jsme se věnovali, to nejlepší, aniž bychom porušili harmonii s tím, čím jsme."

"Také si můžete každý večer položit otázku, jestli jste hrdý na to, čeho jste dosáhl, byť by se jdnalo o podružnosti. Je to velmi důležité. Když jednáte v rozporu se svými hodnotami, zabraňuje vám to se jako člověk vyvíjet a dokonce z toho můžete i onemocnět."

Ať už Vás to uchvátilo či ne, je nutno podotknout, že se jedná o vcelku lehké čtení. Mnozí přelouskají tento titul za odpoledne. Ale proč si v dnešní době plné násilí a negativ nezpříjemnit pár minut čtením něčeho pěkného? Nevím, jaká je dostupnost knížky v knihovnách a kupovat si jí možná nebudete chtít. Momentálně ji google books nabízí jen v anglické verzi.

Rozhovor s autorem ve francouzštině.

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!