zdravé karbanátky

Jarní detoxikační kůra, kterou držím, Vás hodně zajímá. Chodí mi spousta dotazů o tom co a jak. Hodně otázek ale také míří k receptům, a protože jsem Vám je i slibovala, dneska s nimi začneme. Jako první jsou na řadě zdravé karbanátky z druhého týdne. Více o něm najdete tady a teď už k receptu!


Tento recept pro mě znamenal po dvou týdnech maso na talíři, a tak jako správný masožravec jsem se hodně těšila. Netušila jsem, co mě čeká, v rozpisu stálo kuře s celerem, ale věřila jsem ve výhru, a ta také přišla!

Suroviny (pro 1 osobu, 5 malých karbanátků):
1 kuřecí prsní řízek
celer, množství odpovídající masu, tedy poměr 1:1
kurkuma
sůl
pepř
mletý kmín
žloutek
olej
zeleninu dle vlastního výběru na salát

Postup:
V původním receptu stojí: naložte maso den předem. Ani jednou jsem to neudělala. Prostě jsem po snídani naložila maso na oběd. Kuřecí řízek si nakrájíme na kostičky, posypeme kurkumou a zalijeme kapkou oleje. Vše promícháme a maso dáme do chladu uležet. Celer oloupeme a taktéž nakrájíme na kostičky.


V čase přípravy oběda vyndáme maso z lednice, připravíme si zbylé suroviny, tedy žloutek, sůl, pepř a mletý kmín. Vše buď umeleme nebo umixujeme. Vznikne těstíčko, že kterého vytvarujeme karbanátky. Ty pak osmažíme na oleji. Co se týká oleje, Mačingová uvádí olivový, ale já vše dělám s řepkovým. Má téměř stejné vlastnosti a já jsem na něj zvyklá. 


Pak už stačí jen nakrájet zeleninu na salát. Já jsem měla ledový salát, okurku, kapii a rajče. Nic náročného, ale výsledný efekt byl skvělý. Veškeré chutě se krásně propojily a já si užila výborný oběd.


Tak co, zkusíte to? Pokud ano, napište mi, jak Vám karbanátky chutnaly nebo se pochlubte fotkou. A ještě jedna otázka na závěr, jaký používáte olej?

12 komentářů:

  1. Tak tato kombinace mi přijde hodně zajímavá. Mě samotný celer přijde šíleně aromatický, takže se mi zdá, že musí tu chuť přebíjet. Ale asi to tak tedy není, že? :) Jinak bych se chtěla zeptat na tu kurkumu, jakou to má chuť? Já jsem to snad nikdy neochutnávala a připomíná mi to kari.. Jinak olej používám do salátů, marinád apod. olivový (výborný je z M&S) a jinak slunečnicový. Dobrý je také rýžový nebo arašídový, ale ten dávám třeba do müsli sušenek :-) Měj se :) Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celer je hodně aromatický, ale v tomto receptu se to tak nějak skloubí s ostatními chutěmi a výsledek je moc fajn ;) Kurkuma se dá nahradit kari a je to něco jako žlutý zázvor, ale nepálí to tolik bych řekla, no, samotné jsem to nechutnala :D Co se týče olejů, tak do salátů mám také ráda dýňový, chutná ořechově. :)

      Vymazat
  2. O Macingovy si teda myslim svoje (nefandim alternativam a detoxum, jsem pro racio pristup)l, ale tenhle recept vypafa dost dobre, zkusim!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nefandím extrémům a ani Mačingové jsem dlouho nefandila, ale začala jsem mít obtíže, o kterých jsem psala v prvním článku o detoxu, a protože jsem se nechtěla cpát práškama, zkusila jsem tohle :) a díky tomu jsem objevila několik super receptů jako je tento ;)

      Vymazat
    2. Aha, aha, tak to nemam uplne info od zacatku :) kazdopadne pokud ti to vyhovuje, tak jedine dobre, a kdyz to treba i pomohlo ;) Ja jsem asi spis ten konzervativnejsi typ a hlavne pak me zajima "co potom" - tak doufam, ze das report i jak na to navazes. Ted jsem cetla dalsi clanek a musim teda rict, ze to jidlo je docela lakave...mnam, to kure bych si dala :D

      Vymazat
    3. Neboj, report, co bude potom podám. Tohle beru jako start a chystám se pokračovat ;) Takze stay tuned :)

      Vymazat
  3. s mäsom som takéto zdravé ešte nerobila, musím skúsiť :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to zkus, je to výborné! ;)

      Vymazat
  4. To bych si dala hned i bez detoxu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já u nich také zůstanu i nadále ;) Je to mňamina!

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!